2013. október 2., szerda

Mákosguba, vanília sodóval


Maradék kifliket hasznosítottam mi másnak, mint gubának.
Ez az az étel amit én elkészíteni szoktam, de nem eszem belőle. Pedig szeretem a mákos dolgokat, de a gubát valamiért nem. Ki érti?! 
Mindig át szoktam pirítani egy kissé, mert attól finom ropogósak lesznek a kiflik.
Megállja a helyét, mint főétel valami nehezebb leves után, de desszertnek is kitűnő! :)

Hozzávalók:
10 kifli
2-3 dl tej
1 marék darált mák (nem mértem le)
1 marék porcukor
2 ek zsemlemorzsa
vaj

Elkészítés:
A kifliket felkarikáztam, majd leöntöttem a felforralt tejjel. Pár percig állni hagytam.
A mákot összekevertem a porcukorral. Egy jénait kivajaztam, megszórtam zsemlemorzsával, majd beleborítottam a kiflikarikákat, rászórtam a cukros mákot, összekevertem. Vajdarabkákat tettem a tetejére. Előmelegített sütőben 200°-on 15 percig (amíg szépen megpirult a teteje) sütöttem.


A vaníliasodóhoz
Hozzávalók:
1 liter tej
1 vaníliarúd
3 tojás
100 gr cukor
40 gr liszt
1 ek vaj

Elkészítés:
A tejet a félbehasított, kikapart vaníliával feltettem a tűzhelyre és felforraltam.
A tojássárgákat kikevertem a cukorral, majd hozzáadtam a lisztet is.  A felforralt tejből (kivettem a vanília rudakat) lassanként hozzá csurgattam 2-3 evőkanálnyit, majd visszaöntöttem a lábosba és kavargatva besűrítettem.
 A gubákat vaníliasodóval leöntve tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...