2013. június 26., szerda

Hagymás uborka télire


Konyhai ténykedéseim következő állomásának tekintem, hogy elkezdtem befőzni. Ez nem azt jelenti, hogy eddig még sosem tettem el semmit, csak nem ennyit.
Rendeltem 1 láda apró uborkát, gondoltam elteszem olyan csemege uborkásan. Nos ehhez képest elég nagyok lettek az uborkáim, én olyan 5 centisekre gondoltam, de ezek kb. 10-12 centisek lettek.
Változtatnom kellett az elhatározásomon, nem, vagyis csak kevés csemegét tettem el, a többit Mézeskalács útmutatása alapján hagymásan készítettem el.


Hozzávalók:
3 kg uborka
800gr hagyma
1 marék jódozatlan só
1 csomag (20 g) mustármag
7 dl 10%-os ecet
8 dl cukor
10 szem feketebors
1 kk. Nátrium-benzoát


Elkészítés:


Az uborkákat kefével alaposan lesikáltam, majd beállítva az uramat segítségnek a Bosch gépemmel leszeleteltettem, a hagymákat megpucoltam majd félbevágtam és ezeket is felszeleteltettem.
Egy nagy „lavórba” tettem őket, megszórtam a sóval, mustármaggal, borssal, cukorral, majd ö nyakon öntöttem az ecettel.  Egy pici levet kivettem, abban feloldottam a Na-benzoátot és azt is hozzá adtam. Alaposan átkevertem, majd fóliával lefedtem és levittem a kamrába 1 napra.
Másnap az üvegeket a mosogatógépben kifertőtlenítettem (beteszem rövid programra a forróság megteszi a magáét), elosztottam benne az uborkát, majd felöntöttem az üvegeket a lével.
Mehetett is a kamrapolcra, télire, bár a férjecském már holnap ezt enné J




Ui: Kóstolás után arra jutottam, hogy finom, sőt isteni az íze, de legközelebb kevesebb ecettel teszem el. Nekünk (főleg a gyerekeknek) kissé savanykás lett. No nem mintha gond lett volna, így én fogyasztottam el a nagyrészét. :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lehet. Az idén én is teszek el így:)

    VálaszTörlés
  2. Dunsztolni meg ilyeneket nem kell ? Picit bekavar a kép a fejjel lefele fordított üvegekkel .... :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...